Wat is inbound marketing?

Wat is inbound marketing?’ is misschien een vraag die je jezelf al eerder hebt gesteld, of deze vraag is pas in je opgekomen na het lezen. In deze blog worden je de fijne kneepjes van inbound marketing aangeleerd. Hierna ben jij een echte specialist op het gebied van inbound marketing en weet je hier ook de voordelen van.  

Inbound marketing in het kort 

Inbound marketing is, simpel gezegd, het proces waarbij potentiële klanten je bedrijf vinden. Dit gebeurt vaak voordat de klant zelfs maar klaar is om überhaupt een aankoop te doen. Inbound marketing is een strategie die gebruik maakt van vele vormen van pull marketing (content marketing, blogs, evenementen, seo copywriting) om merkbekendheid te creëren en nieuwe klanten aan te trekken. Terwijl outbound marketing op zoek gaat naar klanten, richt inbound marketing zich op zichtbaarheid, zodat potentiële kopers naar jou toe komen. Bedrijven die inbound marketing hanteren zorgen dus dat ze heel erg zichtbaar zijn en focust zich op relaties. Deze methoden maken je aantrekkelijk voor klanten omdat ze mensen niet het gevoel geven dat ze worden verkocht. De inhoud van inbound marketing is educatief, onderhoudend en wordt verwelkomd door consumenten. Wanneer het correct wordt uitgevoerd, kan inbound marketing veel betere resultaten opleveren dan traditionele marketing. Wanneer consumenten je bedrijf op deze manier vinden, heeft dit een sterkere invloed op hun toekomstige marketingbeslissingen en hun gevoelens ten opzichte van je bedrijf in het algemeen. 

De voordelen van inbound marketing 

Inbound marketing bindt de consument zich ten eerste al veel beter aan je bedrijf dan met traditionele marketing. Het geeft de klant het gevoel dat hij of zij ‘in charge’ is, wat resulteert in gunstiger koopgedrag en een betere relatie met je klant. Daarnaast is het ook nog eens goedkoper dan vele andere vormen van marketing. Dit komt omdat inbound marketing ervoor zorgt dat de leads naar jou toe getrokken worden, in plaats van dat je de leads koopt. Ook heeft het bewezen een hogere ROI (return of investment) dan traditionele vormen. Dit klinkt voor jou als ondernemer zijnde natuurlijk als muziek in de oren.  

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Waarom buiten starten slim is  Op straat gebeurt het: tempo, reuring en onverwachte ontmoetingen. Daar kun je met een compact,

...

Op zoek naar een opvallende en creatieve manier om je evenement of bedrijf te promoten? Kingdomes biedt de perfecte oplossing

...

Doe-het-zelf projecten hebben de kracht om niet alleen je huis te transformeren, maar ook om een gevoel van voldoening en

...

Als je bezig bent met het opbouwen van vermogen, dan komt de term ‘indexering’ vast wel eens voorbij. Misschien heb

...

In de wereld van vandaag is social media marketing een krachtig hulpmiddel geworden om de zichtbaarheid van je bedrijf te

...

Het tijdperk van de digitale revolutie heeft de manier waarop we communiceren drastisch veranderd. Voor hotels, kantoren en bedrijven zijn

...

Een SEO pakket is essentieel voor goede online marketing  Een goede online marketing hebben is essentieel voor bedrijven als ze

...

Wanneer je links probeert te bouwen, kan het moeilijk zijn om te weten waar je moet beginnen. Er zijn zoveel

...

U laat het grafisch ontwerpen van de huisstijl van uw bedrijf over aan deSIGN Branding uit Rotterdam. Dit bedrijf beschikt

...

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. SEO heeft betrekking op organische zoekresultaten. Deze zijn onbetaald. Daarnaast staat

...