Wanneer je een bedrijfje hebt dat goed gaat, denk je waarschijnlijk aan een eventuele uitbreiding. Dit is zeker een mogelijkheid en is op lange termijn een perfecte stap om meer naamsbekendheid te krijgen bij een groter klantenbestanddeel! Om daar te geraken, zijn er echter een aantal dingen die je best doet of waar je op moet letten, zodat de uitbreiding zelf geen flop wordt. We zetten ze speciaal voor u op een rijtje! 1. Creëer een duidelijk planVaak ben je als ondernemer wel gewend om wat risico te nemen. Uitbreiding vraagt om precisie, zodat je geen fatale fouten maakt. Denk goed na over locatie, grootte en naam, maar ook of je eenzelfde concept wil aanhouden als bij je eerste locatie. Er zijn immers veel factoren die een invloed kunnen hebben op je slaagkansen en je moet de negatieve invloed zo veel mogelijk minimaliseren. Laat je echter niet ontmoedigen als je niet alle antwoorden hebt. Je hebt de zwaarste stap al genomen, namelijk het opstarten van een zaak. De uitbreiding ervan is gewoon een nieuwe stap! 2. Neem een ict dienstverlener in dienst.Wanneer je als bedrijf groeit, groeit je interne ict infrastructuur en je online aanwezigheid ook mee. Je wil waarschijnlijk hier niet te veel over nadenken, want je wil je kunnen bezighouden met andere zaken die jij belangrijker vindt. Een oplossing hiervoor is het aannemen van een ict dienstverlener. Zo een ict dienstverlener creëert zo een ideale ict omgeving voor je bedrijf en laat alles zorgeloos verlopen. Zo heb je je gedachten vrij om aan andere dingen denken! 3. Zorg voor voldoende promotieZowel wanneer je een nieuwe zaak opstart, als wanneer je een oude zaak uitbreidt, is promotie van belang. Potentiële klanten moeten beseffen dat er iets nieuws is, terwijl je reeds bestaande klanten het karakter waar ze al van houden moeten kunnen herkennen en uitproberen in het nieuwe jasje waar jij het hebt in gestoken! Promoot het nieuwe project dus zowel online als offline! |
https://deictexpert.nl/ict-beheer.php |