Kapotte auto verkopen

Lees hier over een kapotte auto verkopen. Bedrijven zoals autoinkoopbv.nl heeft interesse in de kapotte auto. Dit heeft redenen, en in deze tekst een opsomming van enkele redenen. Er is een verschil tussen kapot, en dat krijgt in deze blogpost aandacht.

Kapot als gevolg van een aanrijding

Zoals altijd is de leeftijd van de auto belangrijk. Een auto van meer dan tien jaar oud met een kleine schade is minder interessant dan een jonge wagen die compleet in de prak ligt. Het is daarom onmogelijk om in een blog specifiek te omschrijven tot wanneer een auto die kapot is door een aanrijding nog waarde heeft. Er is een voorbeeld in te stellen. Een auto werd aan de bestuurderskant aangereden, en de hulpdiensten hadden twijfel hoe de bestuurster eraan toe was. Hierop heeft de brandweer het dak van de auto gehaald. De auto kwam bij een schadeherstelbedrijf, de balk onder het portier ontzet en het dak eraf, en toch was het nog rendabel om het te repareren omdat de auto een paar maanden oud was en nog niet eens 2000 km op de teller had. Dit is dan een extreem voorbeeld, eerder zal je denken, de auto had nog waarde omdat de motor nog in een andere auto gemonteerd kan worden. Kortom, de auto was voor de sloop, enkel nog onderdelen hergebruiken.

Auto kapot zonder dat er een ongeval aan vooraf gaat

Van oudsher liep weleens een motor in de soep, en dat kan nog gebeuren. Om veel reden kan een auto kapot gaan, en wat beslis je dan? Een besluit kan zijn, de kapotte auto verkopen om daarna een goede terug te kopen. Een auto die stuk is kan enorm interessant zijn. Nederland exporteert gebruikte auto’s. Nederland heeft goede wegen, in andere landen is dat vaak niet het geval, in die landen is interesse in auto’s die eerst voor het merendeel op de Nederlandse wegen hebben gereden. Voordelig kopen zulke landen gebruikte Nederlandse auto’s in, met zoveel mogelijk onderdelen, om de auto’s dáár weer op de weg te krijgen. Het uurloon is in die landen laag, na een dag sleutelen hebben die mensen dan een betrouwbare auto met in hun ogen een nieuw onderstel. Zo werkt globaal de export van gebruikte auto’s. Anderzijds importeert Nederland weer nieuwe auto’s, het wisselt dus uit. Natuurlijk kan het altijd nog voorkomen dat een auto stuk gaat omdat het oud en versleten is. Dan geldt een oud ijzerprijs minus de kosten om het op te halen.