QR-code

Vaak hoor je het woord QR-code, maar is dit nou precies? Het bestaat al sinds 1994, maar pas de afgelopen jaren zien we deze veel meer verschijnen op verpakkingen en posters. Veel mensen weten echter nog steeds niet wat het is. Een QR-code is eigenlijk gewoon een barcode, dus een plaatje dat je scant en dat jou dan informatie geeft. Het verschil is dat bij een QR-code, de maker kan bepalen wat de scanner te zien krijgt.  In zo een QR-code is ook meer ruimte voor informatie dan een barcode kan hebben.

Als je consument meer wil laten weten over jou als bedrijf kan een QR-code een goed middel zijn om dit te doen. Je kunt namelijk de QR-codes printen op jouw producten met een qr code printer. Zo een code printer kan meerdere malen gebruikt worden en is dus heel handig voor marketingdoeleinden.  Mensen zijn altijd wel benieuwd naar de QR-codes, omdat ze willen weten welke boodschap jij als producent aan hun wil vertellen. Het is een soort verrassing, want ze zien de QR-code en ze worden meteen nieuwsgierig.

Als je als bedrijf wilt beginnen met het maken van QR-codes zijn er wel een paar dingen waar je goed rekening mee moet houden. Allereerste moet de QR-code op een plek worden geprint waar niet heel veel anders staat. De QR-code moet goed te scannen zijn en als er allemaal andere dingen omheen staan dan wordt het niet duidelijk dat het om een QR-code gaat. Daarnaast moet je de QR-code niet te klein maken, als je het namelijk te klein maakt is het niet goed te scannen. Het kan zelfs zo zijn dat de hele code niet te zien is omdat het niet opvalt. Na het plaatsen van de QR-code moet je natuurlijk wel testen of het echt werkt. Als mensen het proberen en het werkt niet, zullen ze niet geneigd zijn het de volgende keer weer te proberen.

Voor meer informatie : http://www.kba-metronic.com/nl/