Een online marketing bureau zorgt voor jouw online succes

Als ondernemer ontkom je er tegenwoordig niet meer aan om actief te zijn op het internet. Een groot percentage van de nieuwe en terugkerende klanten vinden je namelijk via dit medium. Echter is de concurrentie op het internet enorm toegenomen en goed gevonden worden in een zoekmachine als Google is hierdoor lastig geworden. Vroeger startte een ondernemer gemakkelijk een website, vulde die met wat zoekwoorden, en was direct goed vindbaar. Tegenwoordig is dit iets lastiger geworden. Hoe dit kan en wat een online marketing bureau voor je kan doen, lees je hieronder.

De algoritmes van zoekmachines en een strenge selectie

Het doel van een zoekmachine is om haar klanten (de zoekende) enkel de beste resultaten te tonen. Daarom is het belangrijk dat zij een manier hebben om te weten welke websites, webshops en andere online platformen goed aansluiten bij de vraag van de zoekende. Dit doen zij door middel van een zeer ingewikkeld algoritme. Met de komst van miljarden nieuwe webpagina’s in de afgelopen jaren, is het beleid van bijvoorbeeld Google steeds strenger geworden. Je bent niet zomaar meer vindbaar, mits je website echt een toegevoegde waarde heeft. Hoe zorg je er voor dat Google dit van je website vindt?

Een online marketing bureau en goed gevonden worden in Google

Een van de eerste stappen die een bureau voor online marketing voor je zal nemen is het onderzoeken van je doelgroep. Welke zoekwoorden gebruiken zij? Op basis van die informatie kunnen zij jouw website zo inrichten dat jij heel hoog scoort op die specifieke woorden. Door gebruik te maken van de juiste landingspagina’s, veel passende content en links naar die pagina’s vanuit andere websites, ziet een zoekmachine jouw website als belangrijk en relevant. Hierdoor zul jij door jouw potentiële klanten beter gevonden worden.

Belangrijke woorden die een online marketing bureau gebruikt

Een online marketing bureau zal het hebben over SEO. Dit staat voor Search Engine Optimization. Daarnaast kan ook een woord als de SERP vallen. Dit is de Search Engine Results Page. Hoog in deze SERP scoren, betekent dus dat je goed vindbaar bent.
Ook SEA is een woord dat veel voorkomt tijdens een samenwerking met een marketing bureau. SEA staat voor Search Engine Advertising. Daarbij worden bestaande pagina;s op je website als het waren geadverteerd op de zoekmachine, op basis van een zoekwoord. Als jij een makelaar bent, dan kun je bijvoorbeeld adverteren op het zoekwoord ‘Makelaar Utrecht’. Hierdoor wordt je sneller beter gevonden in Google, terwijl het bureau voor online marketing je website ook SEO technisch in orde maakt voor een organische vindbaarheid.

Zo kan een goed bureau voor online marketing jou helpen bij het online succes van jouw organisatie!